donderdag 13 december 2007

Druk, druk, druk

In mijn oren, ja.
Want na effe bekomen te zijn van de dirtbike trip en zelfs wat gewerkt - weliswaar niet veel, want een groot gat in mijne voet en dus regelmatig bezoek aan het international hospital- ben ik met Scott naar Sihanouk gegaan voor enkele dagen. Scott is namelijk een beurs-doctaoraats-student archeologie die hier al enige tijd zit en zijn vriendin komt binnenkort naar Cambodja. En aangezien zijn vriendin graag en goed duikt, wou hij dat ook even snel leren. Kwam goed uit voor mij, ik namelijk ook en met Nadia in Belgie was het dé moment om wat dingen te doen waar zij minder gek van is.

Dus ik met Scott via Phnom Penh naar Sihanoukville, de enige badstad in Cambodia die naam waardig, met in mijn valies veel te veel kleren, in mijn voet een groot gat en in mijn neus te veel snot om goed te kunnen duiken. Soit, veel pillen en nog een extra rustdag volgden. Doordat we eerst een dag theorie moesten blokken met een echt examen nadien, waar ik met glans voor slaagde. Jawel, ne mens is nooit te oud om te leren ;-)
Dan twee duikdagen op en rond het eiland Koh Rong Samleng in de baai voor Sihanouk.De overnachting op dat fantastisch authentiek eiland was trouwens ook een ervaring om niet snel te vergeten.
En dan, met een beetje last van druk in mijn oren, veel geduld van instructrice Kyoko en veel oefeningen later mag ik mij nu officieel een SSI open water diver noemen. Aangezien de camera niet waterdicht was, de stress van het duiken, het gat in mijn voet en het snot in mijn neus nogal groot was, is er dus van fotograferen niet veel in huis gekomen. Tenzij op dat fantastische eiland dan. Wel nogal basic verblijf (weeral:-), een houten beddeplank met een mouske van 2 cm erop, een wc boven de oceaan en de douche was een potteke in een plastic ton. Maar het zicht s morgens op de oceaan maakte dat allemaal meer dan goed.
En vanaf nu is het dus zoeken naar goeie duikspots in de omgeving zodat we strandvakantie (Nadia) en duikdag (ikke) toch wat kunnen combineren. Dus als er duikers zijn die goeie plekken weten (Fabbe, Woutsi, Pieje, Willie...!!??) laat dat dan zeker weten.

Meer foto's? Hier klikken.


Veel groeten,
Stef

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Happy Birday!!! :)

Anoniem zei

aan alle blogvrienden van nadia en stef,fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar van de ouders van nadia

Daan zei

Hey daar, wij zijn toen naar Thailand gegaan om wat te duiken en uitrusten. Veel plekken ken ik daar niet, maar alleszins was Kho Samui niet echt aan te raden, enkel girly bars!!! Kho Tao zou wel ideaal moeten zijn om te duiken, maar niet echt goedkoop...

Anoniem zei

Hey Nadia en Stef,

ik wens jullie een heel gelukkig 2008 en nog vele leuke avonturen !

Geert De WOlf

Hilde zei

Hey Nadia en stefke, eerst en vooral mijn beste wensen voor 2008.. dat het een nog beter jaar dan 2007 kan worden. Maar dat zal voor jullie niet zo moeilijk worden veronderstel ik..
zeg, het is wel lang geleden dat we nog iets van jullie vernomen hebben via de blog! En hoe ist bezoek van ons nell geweest (pics pics pics!!) en is ze nog daar nu of al vertrokken naar borneo?
Ben benieuwd hoe het jullie daar intussen vergaat dus laat ons nog eens iets nieuws horen, om de koude dagen hier in t grijze België wat te kleuren. Ik kan t wel gebruiken, zeker omdat ik morgen juist een jaar geleden aan mijn eigen avontuur begon en dat nu alweer zo ver af lijkt.. damn.. dus kom op met die verhalen en prachtige foto's! dikke kus x