maandag 26 november 2007

Waterfestival Siem Reap 2007

Aangezien we de laatste tijd nogal te kort schieten in het aanvullen van onze blog, probeer ik dat dan maar goed te maken met wat extra foto's. En dit weekend heb ik wat afgeschoten. Het was namelijk waterfestival, dat is een van de grootste gebeurtenissen hier in Cambodja en de Phnom Penh versie ervan trekt ieder jaar massa's volk naar de stad. Maar ook in ons eigen Siem Reap doen ze eraan mee, al was het dan nog maar voor de tweede keer dit jaar. Maar ondanks deze jonge leeftijd (of net daardoor) heeft het waterfestival hier nog iets kleinschaligs en supergezellig. Een soort van Cambodjaanse kermis waar kinderen zot lopen en roepen om zoetigheid (de meest vreemde soorten eerst) en cadeautjes. En waar volwassenen met 20 man in bootjes om ter snelst roeien en daarbij af en toe wal eens omkantelen. En s avonds worden er kaarsen op de rivier gezet, die de geesten bij het keren van het water gunstig moeten stemmen.Kortom, er was veel te zien en te doen en het was een zeer fijn weekend.





Gr,


Stef

1 opmerking:

Anoniem zei

Cute die fotokes; ik zie dat ge u goed bezighoudt Stef - nieuwe man zijnde ;-)

Zeg ons Nadia eens dat ik mij een spiksplinternieuwe mac heb aangeschaft met massa's geheugen, dus ook voldoende ruimte voor de skype... Ik ga jullie gauw genoeg zien, maar onze lage-sexy-stemmen-telefoontjes mis ik vast en zeker!

ps: Sabine is eergisteren 26 nov bevallen van een jongetje: Stan Peeters. Hij is 53 cm groot, bijna 4kg, tien tenen, tien vingers. Alles erop en eraan.

ciaociao
nellie