zaterdag 21 juli 2007

zondagmorgenblues in Siem Reap

Ook hier zondagochtenden met een wattige kop, al geef ik eerlijk toe dat het uitgangsleven toch iets minder bruisend is dan in België... Gisteren naar een verjaardagsparty geweest van Gilbert; hij werd 77. Niet dat we Gilbert persoonlijk kennen; maar dat doet er niet toe hier, iedereen is hier welkom op iedere party. En wat een spijt dat ik mijne kodak niet mee had; het feest, de locatie en vooral het volk was wel lichtjes bijzonder... Gilbert heeft precies veel vrienden, gaande van thaise hoertjes tot Japanse homo's van een meter negentig die ook vrouwen versieren (heb het aan den lijve mogen ondervinden) tot de 'gewone expats' in alle kleuren en maten... Het bandje wel helemaal de max. In 't begin van de avond heeft gilbert himself wat liedjes ten berde gebracht, begeleid door een oude draaiorgel met ponskaarten... Je kan je al voorstellen dat de danskriebels al wat begonnen op te komen... Daarna een bandje met een paar geitenwollensokkenexpats gemengd met Khmer; maar het hoogtepunt was toch wel de topact van de avond: phillipijnse madammekes met sm-achtige legerkostumekes die abbahits en aanverwanten brachten... Ambiance verzekerd! Daarna nog maar eens naar de Laundry bar afgezakt waar ze veel goede muziekjes hebben om te shaken, maar waar je ze zelf moet kiezen wegens te weinig inspiratie van eigenaar Silvain...
Ondertussen een kleine stand van zaken van mijn open knie (die dus nog steeds openligt) voor de geïnteresseerden. Ondertussen hebben we te kampen met een ontsteking, en sta ik onder ziekenhuiskundig toezicht en onder antibiotica... t zal nu wel in orde komen; ontsteking al verminderd en ik moet nog vier keer naar ziekenhuis om te laten verzorgen. Ondertussen heb ik me al een privé-driver aangeschaft; met de muzikale naam Song, die me altijd brengt en haalt als ik bel voor een maandloontje van 35 dollar, meer dan dat van een leerkracht... Gaan werken doe ik wel nog met m'n eigen brommer kwestie van toch een beetje te blijven oefenen... Song, de motodop, spreekt geen woord Engels; dus ook goed om wat zinnetjes Khmer te oefenen... Als ik hem bel zeg ik: Song, Moak Jo K'Nyom now Pavillon; en binnen de minuut staat 'm dan aan de Pavillon om mij weg te voeren...
Allez ik ga mijn stevige brunch eens wat verder laten verteren (van een all you can eat buffet, dus je kan je al voorstellen dat ik me stevig heb laten gaan ...).
't Is trouwens precies te merken dat 't gentse feesten is en dat de buffie den enige is die niet geweest is... Zelfs m'n ventje heeft van 't weekend niet gemaild...
dikke kussen
Nadia

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Jaja, zusje ge rolt er echt wel in het ene uiterste naar het andere niwaar:) ik kan er mij een ent ander bij voorstelle, en wat ik me voorstel lijkt me enorm kleurrijk. haha had ik ook maar een song:) alhoewel die heb k wss al..
wat moet dat een hilarische avond geweest zijn op dat feest, geen gentse feesten voor mij, maar gistere bijvoorbeeld een tek/core festijn in een ordinaire voetbalkantine in diest...

ik mail u snel, beloofd

kus kus

broerlief

Nadia en Stef in Cambodja zei

Hela hola, t is niet omdat ik niet gsms't heb of niet gemaild heb dat ge mij nietgehoord hebt he! Ik heb u zondagmorgen (jawel voor mij zondagmorgen) toch nen hele tijd aan de telefoon-skype lijn gehad. T ging niet makkelijk, maar contact is contact zei Maradona en hij sloeg de bal binnen.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat het zaterdag wel wat uitzweten was van die ene dag Gentse Feesten. Ze hebben nog gebeld om de zaterdag te gaan en om de maandagavond te gaan, maar ik heb 2 keer wijselijk bedankt.
En t was in Gent niet zo kleurrijk als bij u he schatteke.
XXXX tot de volgende sms, mail of bel-beurt!

Anoniem zei

...en ik heb zijnen houte kop gezien zaterdag. Hij zag er niet uit en hij moest eerlijk toegeven dat hij die jonge knaapjes niet meer kan volgen...vandaar die vlucht naar Cambodja. Nieuws uit het Grimbergse : Bokke is papa geworden van een dochter Zoë.

Salut en tot binnenkort..

Anoniem zei

Hey dag tante Nadia,

we zijn terug van ons kamp met de ksj in Opoeteren! Het was keitof daar in de Limburg( vonden we alledrie)!
we volgen nu dus terug trouw je avonturen in Cambodja!( party's, valpartijen, menu's, we kennen het allemaal!)
Heel veel groetjes en knuffels vanuit grimbergen!
Eva, ruben en dries

Anoniem zei

Beste Nadia, we zijn pas terug uit verlof vandaar dat we niet zo snel konden reageren. Ik heb de foto's gezien van jou en je brommer, wauw cool. Heb je al een helm, zal wel nodig zijn ginder? Vooral het zwembad lijkt zeer aanlokkelijk. Ondertussen waarschijnlijk al een kleurtje van dat mooie weer. Maar we gaan nu ons bedje in en laten later zeker nog iets weten. We sturen ook nog fotootjes door van in St Tropez! Van ons en de kids.
Groeten,
Inge, Stef, Fe & Lou

Anoniem zei

Ha Nadia... heb eindelijk uwe site es doorgemaild gekregen! Hihi... keitof daar precies!!
Nog effe Bettie verdedigen voor vorig weekend nie gemaild te hebben: Vóór en na de Gentse Feesten had ie ook nog es 3 kids aan zijn been hangen! (k Was weekendje op bezoek met mijn manneke in Grimbergen en Buffie had ook juist zijn kindjes). t Ging hem (en vooral Erik en mezelf) goed af ;o)!!
Tot de volgende!
Liefs uit Limburg!!
Kristel

Anoniem zei

Yo, Nadiake...ik leef mee met u (kbedoel uwe knie), kan pijnlijk en zeer onpraktisch zijn, niet? Zit al een week met tape rond mijnen enkel na een paar dagen te hebben "gekrukt"...gescheurde enkel ligamenten noemen ze da...ouwe voetbalsterren met kwaaltjes zekerst :)
K'zou zeggen, don't let the sunday morning blues get ya, tomorrow's another day and by the way...the weather really shitty out here!

Veel beterschap...

Take care!

Anoniem zei

vervolg bericht br....t'was ekik : Buffiesbreuke, Ronald :)

Anoniem zei

hier ben ik weer
uw trouwe blog lulster
net terug van een weekje frankrijk: engeland niet doorgegaan wegens overvloedige regen
en mijn tent is daar niet op gemaakt

anyway, gekampeerd aan de voet van de goddelijkste kippenvelberg aller bergen -machu picchu eat your heart out - de mont ventoux.
Deze keer met de auto, maar ik heb mij voorgenomen om te gaan trainen om volgende keer de kale en onherbergzame top al fietsend te bereiken.
We zullen zien wanneer dat is;-)

Ik hoop dat uwe knie wat beter is meid...

dikke kussen

nellie