dinsdag 4 september 2007

On the road

Woensdag 5 september 2007 om half een s ochtends, ik bem over halfweg. Na twee aaneensluitende vluchten van Brussel naar Abu Dhabi en van Abu Dhabi naar Bangkok -met een reistijd van een 14 a 15 uur- heb ik een taxi genomen richting hartje Bangkok. De cheapo in mij had natuurlijk een manier gevonden om de dure officiele taxis te omzeilen. Dus ik met een illegale taxi voor 200 baht (vergelijkbaar met de oude Belgische frank) goedkoper onderweg naar het hotel waar we vorig jaar ook al eens geslapen hadden. Schappelijk van prijs, vlak bij de shopping malls en vlakbij een metrolijn van waar je de -voor mij- belangrijkste plekken makkelijk kan bereiken. Alleen, ik kende de naam niet meer maar ik wist wel waar het ongeveer lag. Jammer genoeg bleek de spreekwoordelijke broekzak van mijn chauffeur groter dan de woestijn in de Verenigde Arabische emiraten die ik vandaag overvlogen heb. Met als gevolg dat ik in plaats van een 45 minuten iets meer dan 2 uur onderweg. Uiteindelijk toch toegekomen, effe opgefrist, de nodige visums en verdere vliegtickets nog afgeprint en hop we konden gaan eten. Probleem: ondertussen was het al na tien uur, dus de meeste restaurants waren al toe.
Geen Probleem: ik met de metro naar de night market in Sala Daeng om nog wat cadeautjes te kopen voor Nadia (en mezelf) en dan op zoek naar een restaurant in de buurt. Diezelfde buurt die meer berucht dan beroemd is om zijn volwassenen entertainement op alle mogelijke manieren. Ik denk dat ik de enige vent was die daar alleen rondliep, maar t waren weer zeer kleurrijke taferelen. Ik heb wel zalig lekker en enorm pikant gegeten aan een straatstalletje daar in de buurt. 55 Baht voor een rijstschotel met allerlei curries en vissen naar keuze plus een drankje. Aah, die prijzen die een mens uitnodigen om van alle culinaire hoogstandjes te proeven, behalve de gefrituurde kippepoten, brr.
Maar ondertussen wordt het hoog tijd om mijn bed op te zoeken, met nog minder dan vijf uur te slapen. En ik moet zien dat k morgen wakker ben als ik Nadia zie.


Groeten aan iedereen, de collega s bedankt voor alle cadeaus en het stevige afscheidsfeest en de famile en vrienden die mij zijn komen uitwuiven omdat ze mij zijn komen uitwuiven!

Stef

5 opmerkingen:

Daan zei

Misschien toch niet zo goed wakker: die mij zijn komen uitwuiven omdat ze mij zijn komen uitwuiven... :-)

Anoniem zei

Allez, de cambodbelgjes zijn reunited!

Stef, ik kijk uit naar de uitgebreide fotoreportages


x

nellie

Anoniem zei

Allé Stef, succes é!!
En doe Nan de groetjes! :)

Anoniem zei

dag nonkel
oefje bent goed aangekomen.
is het leuk daar in je nieuwe huis
. en tante Nadia?
school was ok en de ksj was supper

groetjes
ruben

Anoniem zei

hallo nadia und stef
sind in oesterreich mit bea und bekke bei freunden von ihnen in eisenerz habe bei ihnen gelegenheit auf dem blog zu schauen
leider noch keine neuen nachrichten danke fuer die geburtstagswuensche von uns allen liebe gruesse und dcke bussi
mama und papa